Thinkpad W520
Последния W Thinkpad с легендарната за марката механична клавиатура. Много суперлативи са се изписали за тези работни станции. За това колко са мощни, надеждни и здрави. Малцина обаче показват, как лаптопа работи с реални проекти в OpenGL софтуер, как обработва, как рендерира сцени.
Software за чертаене, като AutoCAD не изисква много сериозен хардуер. Обработка на сцени в 3DS Max и тяхното финално рендериране е съвсем друго нещо. Затова направо се хвърляме в дълбокото с рендериране на финална сцена в 3DSMax с V-Ray, която от своя страна съдържа малко над 7 милиона полигона.
Тестовия W520 е с конфигурация: i7-2760QM, 16GB RAM, Quadro 2000M и 256GB SSD.
Предвид това, че HP Z820 разполага с 4 пъти повече реални процесорни ядра, забавянето на Thinkpad W520 само с 20 минути си е направо чудесно постижение.
Виждате, че и при двата теста обработката натоварва хардуера на максимум. Само компютри и лаптопи от клас Workstation са проектирани да издържат на такова натоварване. Тестовата сцена отнема 18-38 минути, но има далеч по-тежки сцени с над 20-30 милиона полигона, които отнемат още повече време за обработка. И не само финалната обработка натоварва. Всички тези обекти и полигони трябва да се създадат и да се обарботят. В това работните станции нямат равни с професионалните си водеокарти.
Ще се опитам да обясня максимално разбираемо, защо са толкова важни видеокартите и защо се пишат различни драйвери за тях.
Основната разлика е, че при геймърските видеокарти се търси скорост, а при професионалните качество. В една игра обектите не са много и на повечето от тях текстурата не се налага да е много детайлна. В една сцена, като тестовата обаче обектите са стотици, дори хиляди пъти повече и всеки един е с много финна текстура за да се постигнат максимално реалистични резултати. Сцена в която само едно листо на дърво може да съдържа хиляди полигони може да се обработи само и единствено от професионална видеокарта, чийто драйвери са написани за това. Ясно е, че тази задача е непосилна за потребителска графика от една страна заради драйверите и от друга заради заключените графични функции в тях.
Тестовия Thinkpad W520 е с Quadro 2000M но има конфигурации и с Quadro 1000M. Във всеки случай тези видеокарти се справят много по-добре в професионалния софтуер от далеч по-мощни потребителски.
Thinkpad W520 напълно оправдава очакванията за мощна, надеждна и здрава работна станция. Проектиран да издържа на натоварвания като това, а и на по-големи. Възможността за ъпгрейд на процесора с по-мощен и на рам паметта до 32GB го правят едно мощно средство за професионална работа в 3DS Max, SolidWorks, CAD, CAM и др. Една чудесна алтернатива на настолен компютър без компромиси с производителността.
Thinkpad W520 при нас.
Хубава статия и прекрасна машина... Искам обаче само да вметна от първа ръка, че 3DS Max от години не ползва OpenGl енджин във Viewport-а си, тоест quadro-то по нищо не превъзхожда някоя сравнително мощна геймърска карта в моделирането. Естествено при ползването на много други професионални софтуери quadro-то мачка
ОтговорИзтриване